جدیدترین مرجع خبری ایران و جهان

به جدیدترین مرجع خبری ایران و جهان خوش آمدید

خرید فرش و نکات قابل توجه برای چیدمان فرش


انتخاب و چیدمان فرش در منزل بسیار اهمیت دارد زیرا بخش عظیمی از زیبایی دکوراسیون را فرش به خانه میدهد.

خرید فرش و نکات قابل توجه برای چیدمان فرش https://www.neginhelal.com/buy-carpets-and-important-tips-for-layout/ https://www.neginhelal.com/buy-carpets-and-important-tips-for-layout/#respond Tue, 07 Sep 2021 05:59:23 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16363 انتخاب و چیدمان فرش در منزل بسیار اهمیت دارد زیرا بخش عظیمی از زیبایی دکوراسیون را فرش به خانه میدهد.

انتخاب و چیدمان فرش در منزل بسیار اهمیت دارد زیرا بخش عظیمی از زیبایی دکوراسیون را فرش به خانه میدهد.

هنگام خرید فرش چنین سوال هایی در ذهن شما پیش می آید که چه فرشی برای خانه ی ما مناسب تر است؟ فرشی که انتخاب کرده ایم را با چه اندازه و ابعادی بخریم تا دکوراسیون زیبایی بچینیم؟ فرش زیر پایه های مبل برود یا از آنها فاصله داشته باشد؟ این جزئی از سوال هایی است که هنگام خرید فرش در ذهن ما پدید می آید و ممکن است با پیدا نکردن پاسخ های درست از خرید خود ناراضی باشیم.در این مطلب ما برای شما نکاتی مهم در انتخاب فرش برای منزلتان را جمع آوری کرده ایم تا به شما در انتخا فرشی شایسته کمکی کرده باشیم، با ما همراه باشید:

نکات اولیه ای که باید هنگام خرید فرش به آنها توجه کنید :

  • به متراژ منزل توجه داشتید تا با ابعاد فرشتان تناسب داشته باشند
  • به میزان بودجه ای که در اختیار دارید توجه داشته باشید
  • درزمان خرید فرش به کیفیت فرش دقت کنید
  • بر اساس دکوراسیون خانه تان طرح و رنگ فرش را انتخاب کنید
  • انتخاب بین فرش ماشینی و دستبافت(این انتخاب براساس بودجه و سلیقه ی شماست)
  • درزمان خرید فرش به محل استفاده ی فرش توجه داشته باشید
  • حواستان باشد که با رنگ غالب دکوراسیون خانه تان هماهنگی منطقی داشته باشد

پس از رعایت کردن نکات اولیه ای که ذکر کردیم به مرحله ی دوم میرسیم،این نکات مکمل نکات اولیه هستند و به زیبایی و منظم بودن چیدمان کمک شایانی میکنند:

نکته ی اول این است که پایه های مبل روی فرش باشد یا نباشد؟

هرحالت قرارگیری فرش نسبت به مبل درست است، چه پایه ها روی فرش باشند چه از فرش فاصله داشته باشند شما چیدمانی درست انجام داده اید . ولی در هردوی حالات باید اصولی رعایت شود که در ادامه ما با شما درمیان میگذاریم:

حالت اول: پایه ها خارج از فرش باشند:

این حالت برای زمانی بسیار مناسب است که ابعاد فرش نسبت به متراژ خانه کوچکتر باشد و باید حتما فرش در مرکز قرارگیرد در این سبک چیدمان بهتر است فاصله ی مبلمان تا فرش از هر جهت یکسان باشد.

حالت دوم: پایه ی مبلمان برروی فرش قرار گیرند:

در این چیدمان فضای پذیرایی کمی شلوغ بنظر میرسد . پیشنهاد ما این است اگر خانه ی کوچکی دارید این نوع چیدمان را بطور کامل فراموش کنید زیرا خانه تان از چیزی که هست کوچکتر نشان میدهد. اما اگر به این چیدمان علاقه ی زیادی دارید حواستان باشد طرح های شلوغ برای فرش تان را کنار بگذارید و از طرح های مینیمال و ساده استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که فضای آزادی بین مبل ها و کاناپه باید وجود داشته باشد.

چیدمان فرش برای سالن غذاخوری:

 توجه داشته باشید که حتما فرش را طوری قراردهید که وقتی صندلی را عقب میکشید پایه های آن برروی فرش قرار گیرند. همچنین ابعاد و طرح و رنگ فرش باید متناسب با میز غذاخوری شما باشد و به گونه ای نباشد که فرش زیر میز قرار بگیرد و پیدا نباشد به این دلیل که عموما میز غذاخوری قسمت مرکزی فرش قرار میگیرد حواستان باشد فرش شما به گونه ای نباشد که تمام نقش آن در زیر میز پنهان بماند

.

نحوه ی چیدمان فرش گرد:

برای خرید فرش های گرد باید بسیار به مدل چیدمان و دکوراسیون تان دقت کنید زیرا فرش های گرد با هر چیدمانی ست نمیشود . یکی از مواردی که میتوان فرش گرد را استفاده کرد برای میز غذاخوری است ولی باید توجه داشته باشید که ابعاد فرش به طرز نامعقولی بزرگتر از ابعاد میز نباشد تا جلوه ی زیبایی داشته باشد
  نمونه ای از چیدمان فرش گرد برای میز غذاخوری
از فرش های گرد برای اتاق خواب و آشپزخانه نیز میتوان استفاده کرد ولی توجه به ابعاد فرش و مکانی که میخواهید فرش را بیندازید از نکات بسیار مهم است . اتاق خواب های کوچک را با فرش های گرد میتوانید دیزاین کنید که علاوه بر زیبایی، طرحی فانتزی به اتاق خواب تان میدهد.
  نمونه ای از استفاده فرش گرد در اتاق خواب
برای راهروی منزل شما ، کناره ها بهترین گزینه هستند . این فرش ها با طول زیاد و عرض کم ، راهروی شمارا پر میکنند و زیبایی دوچندان به آن میبخشند . در مورد کناره ها نیز به ابعاد محیط و همچنین طرح و رنگ فرش تان دقت کنید . در آخر توجه داشته باشید که فرشی که خریداری میکنید به زیبایی منزل شما بیافزاید.
  نمونه ای از کناره برای راهرو

استفاده از فرش برای اتاق خواب

در انتخاب و خرید فرش برای اتاق خواب تان خلاق باشید و نکات گفته شده را رعایت کنید تا اتاقی شیک و زیبا داشته باشید:

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و بیشتر فضا را تخت خواب پر کرده است، بهتر است از موکت استفاده کنید و برای جلوه ی بیشتر میتوانید قالیچه ی کوچکی در قسمتی با فاصله از تخت پهن کنید.

ولی اگر فضای اتاق خوابتان بزرگ است و میخواهید فرشی پهن کنید حتما توجه داشته باشید که عرض و طول فرش شما از عرض و طول تخت تان بیشتر باشد . و تمام تخت روی فرش را نگیرد که زیبایی فرش و هارمونی آن با اتاق جلوه ی خودش را داشته باشد.

حالت سوم زمانی است که اتاق خوابتان بزرگ است ولی شما قصد ندارید فرشی زیر تخت تان پهن کنید. در این زمان شما میتوانید قالیچه یا فرشی را بطور جداگانه کنار تخت بیندازید.بهتر است رنگ کف پوش و کف اتاق خوابتان با فرش تان تناسب داشته باشند.

نکاتی درباره ی پهن کردن فرش در خانه:

  • برای راحتی بیشتر شما و میهمانانتان بهتر است قسمت هایی از خانه که رفت و آمد زیادتری دارند مفروش شوند.
  • در اتاق ها و یا سالن های بزرگ که به هم پیوسته هستند حتما سعی کنید طرح و رنگ فرش ها یکسان باشد و طرح های مختلف را کنارهم نیندازید، ولی در فضای بزرگ و مجزا و یا سالن های ال مانند که در آنها دو دست مبلمان چیده میشود شما مجاز هستید از دو طرح مجزا استفاده کنید و دستتان برای ست کردن وسایل بازتر است.به این شرط که نقطه ی اشتراک دکوراسیون خانه ، فرش ها نباشند.

تمام نکاتی که گفته شد صرفا برای راهنمایی شما و کمک به شما برای چیدمان منزلتان بود و در آخر تصمیم نهایی طبق سلیقه و نظر شما گرفته میشود. پس اگر با چیدمانی خارج از قائده ی گفته شده ، راحت تر هستید و حس بهتری دارید از جسارتتان استفاده کنید و هرطور می خواهید خانه را دکور کنید . چون در نهایت آنجا مکانی برای آرامش شماست.

https://www.neginhelal.com/buy-carpets-and-important-tips-for-layout/feed/ 0

منبع :فرش نگین هلال مشهد
[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 30 شهريور 1400 ] [ 20:42 ] [ Starshine ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]